Moltes gràcies i fins la propera!
Cas: l’ús del Power point al
parvulari
|
||
Síntesi destacant l’aprenentatge que
es pretén
|
||
Utilitzem
el recurs del Power point per crear un resum de tot el que hem après durant
un projecte que hem realitzat. Posteriorment aquest Power point serà mostrat a l’altre grup de
P4 i ells faran a la inversa amb el seu projecte.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Access al text
|
Context
general
|
||
Experiència
en ensenyament
|
4
anys
|
Al text
|
Experiència
/ Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Inici
a les noves tecnologies a l’aula
|
|
Tipus
d’escola
|
Publica
infantil i primària
|
|
Localització
del centre
|
Poble
|
|
Connexió
|
Internet
alta velocitat
|
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
|
|
Situació
sòcio - econòmica dels alumnes
|
mitjà
|
|
Context
de la història o cas
|
||
Nivell
dels alumnes
|
Pàrvuls
4 anys
|
|
Àrea
/ unitat
|
Area
II Descoberta de l’entorn, principalment tot i que el projecte engloba les
tres àrees de coneixements
|
|
Fites
en la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
Recull
d’informacions treballades i busqueda d’imatges relacionades amb el tema
|
Al text
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
-Treball
cooperatiu
-Autonomia
per buscar i treballar amb les noves tecnologies
|
Al text
|
Tipus
d’activitat
|
Plasmar
els aprenentatges adquirits en el projecte de forma significativa utilitzant
les noves tecnologies.
|
Al text
|
Activitats
de la història o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
Internet,
cercador d’imatges (Google) i Power Point
|
|
Raó
per la qual la fa servir
|
Recull
d’aprenentatges d’un projecte
|
Al text
|
Naturalesa
de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Interpretació
i selecció de la informació trobada.
|
Al text
|
Dificultats
trobades
|
Treballar
cooperativament ja que hi ha molts alumnes que encara estan en la fase
egocèntrica. A més el fet de fer servir l’ordinador els motiva molt i ho
volen fer ells sols sense ajuda dels companys. Ajuda en la lecto escriptura
també
|
Al text
|
Ajuda
/ col·laboració emprada
|
Ajuda
en la lecto escriptura i per a la inserció d’imatges
|
Al text
|
Rol
del professor
|
Oferir
models i referències i orientar la tasca dels alumnes.
|
Al text
|
Rol
de l’estudiant
|
Aplicar
els coneixements adquirits, plasmar-los en un Power point i posteriorment
explicar-los a un altre grup d’infants.
|
Al text
|
Resultats
|
||
Observacions
|
El
cas ha tingut una mot bona acceptació ja que ha partit d’una necessitat de
l’aula i això ha fet motivar-se als infants.
|
Al text
|
Avaluació
de l’aprenentatge
|
Explicant
els seus coneixements el s infants els integren encara més així que és una
forma d’avaluar la comprensió dels seus coneixements finals.
|
Al text
|
Lliçó
apresa pel professor
|
Les
noves tecnologies poden servir per més que veure pel·lícules, només cal
deixar que els infants siguin els protagonistes dels seus propis
aprenentatges.
|
Al text
|
Entrevistadora: Moltes gràcies per voler
compartir amb nosaltres la teva història. Quina va ser la principal motivació
per iniciar aquest projecte?
Mestra: Els 21 alumnes de l’aula de
P4 havien après moltes coses sobre el nom de la nostre classe: els pops i ho
volien compartir am l’altre grup de P4 així que ens vam posar mans a la obra a
realitzar un Power point a mode de recull dels coneixements treballats. Va ser
una feina cooperativa, engrescadora i molt molt gratificant ja que eren ells
mateixos els encarregats de decidir el que hi escrivien en el Power (escriure
amb ajuda de la mestra) i de buscar les imatges. Després van ser ells els
encarregats d’explicar-ho a l’altre grup de P4.
Entrevistadora: Els alumnes estaven
involucrats a l’hora d’utilitzar el Power Point?
Mestra: Desitjaven anar a l’aula
d’informàtica ja que com deien ells “anem a fer feina de papes amb
l’ordinador”. A més tot i que hi havien moments de frustració de no saber com
es feien algunes coses… després sempre hi havien moments gratificants
d’haver-ho aconseguit (ja sigui amb ajuda de la mestra o en cooperació amb un
altre infant)
Entrevistadora: És la teva primera
experiència?
Mestra:
en infantil si. Ho havia fet l’any passat en nens de 4rt de primària. En
vista dels bons resultats que vaig obtenir en un grup d’edat més elevada em va
fer pensar que perquè no ho podria provar en un grup d’infantil, encara que
només fos per iniciar-los en aquest programa que utilitzaran de ben segur més
endavant i al llarg de tota la seva vida escolar i personal.
Entrevistadora:
Quina opinió
van tindre les teves companyes respecte a aquest tipus d’activitat utilitzant
les noves tecnologies?
Mestra: La veritat es que va ser un
acord amb la meva paral·lela de P4 ja que després ens exposàvem els nostres
treballs respectivament. A més es una escola on les noves tecnologies estan a
l’ordre del dia i on estem lluitant per una pissarra digital per aula, així que
la resta del claustre ho va trobar molt bé. Vam acordar que per a l’any vinent
podríem fer unes jornades on cada classe exposes un treball realitzat sobre els
projectes treballats a l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada