dimarts, 1 de maig del 2012

Activitat 2.1

Iniciem la segona PAC i la veritat es que m'ha ajuadat a descobrir un recurs força interessant com és el KITE. gràcies a aquest recurs i al forum he pogut coneixer i adquirir recursos per a treballar les noves tecnologies a l'escola. Espero que el meu cas us hagi servit d'alguna cosa i per si algú no l'ha pogut llegir aqui us el deixo per a poder consultar-ho.
Moltes gràcies i fins la propera!


Cas: l’ús del Power point al parvulari
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Utilitzem el recurs del Power point per crear un resum de tot el que hem après durant un projecte que hem realitzat. Posteriorment aquest  Power point serà mostrat a l’altre grup de P4 i ells faran a la inversa amb el seu projecte.
Índex
Contingut
Access al text
Context general
Experiència en ensenyament
4 anys
Al text
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Inici a les noves tecnologies a l’aula

Tipus d’escola
Publica infantil i primària

Localització del centre
Poble

Connexió
Internet alta velocitat

Localització dels recursos tecnològics


Situació sòcio - econòmica dels alumnes
mitjà

Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Pàrvuls 4 anys

Àrea / unitat
Area II Descoberta de l’entorn, principalment tot i que el projecte engloba les tres àrees de coneixements

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Recull d’informacions treballades i busqueda d’imatges relacionades amb el tema
Al text
Nivell d’aprenentatge esperat
-Treball cooperatiu
-Autonomia per buscar i treballar amb les noves tecnologies
Al text
Tipus d’activitat
Plasmar els aprenentatges adquirits en el projecte de forma significativa utilitzant les noves tecnologies.
Al text
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Internet, cercador d’imatges (Google) i Power Point

Raó per la qual la fa servir
Recull d’aprenentatges d’un projecte
Al text
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Interpretació i selecció de la informació trobada.
Al text
Dificultats trobades
Treballar cooperativament ja que hi ha molts alumnes que encara estan en la fase egocèntrica. A més el fet de fer servir l’ordinador els motiva molt i ho volen fer ells sols sense ajuda dels companys. Ajuda en la lecto escriptura també
Al text
Ajuda / col·laboració emprada
Ajuda en la lecto escriptura i per a la inserció d’imatges
Al text
Rol del professor
Oferir models i referències i orientar la tasca dels alumnes.
Al text
Rol de l’estudiant
Aplicar els coneixements adquirits, plasmar-los en un Power point i posteriorment explicar-los a un altre grup d’infants.
Al text
Resultats
Observacions
El cas ha tingut una mot bona acceptació ja que ha partit d’una necessitat de l’aula i això ha fet motivar-se als infants.
Al text
Avaluació de l’aprenentatge
Explicant els seus coneixements el s infants els integren encara més així que és una forma d’avaluar la comprensió dels seus coneixements finals.
Al text
Lliçó apresa pel professor
Les noves tecnologies poden servir per més que veure pel·lícules, només cal deixar que els infants siguin els protagonistes dels seus propis aprenentatges.
Al text



Entrevistadora: Moltes gràcies per voler compartir amb nosaltres la teva història. Quina va ser la principal motivació per iniciar aquest projecte?

Mestra: Els 21 alumnes de l’aula de P4 havien après moltes coses sobre el nom de la nostre classe: els pops i ho volien compartir am l’altre grup de P4 així que ens vam posar mans a la obra a realitzar un Power point a mode de recull dels coneixements treballats. Va ser una feina cooperativa, engrescadora i molt molt gratificant ja que eren ells mateixos els encarregats de decidir el que hi escrivien en el Power (escriure amb ajuda de la mestra) i de buscar les imatges. Després van ser ells els encarregats d’explicar-ho a l’altre grup de P4.

Entrevistadora: Els alumnes estaven involucrats a l’hora d’utilitzar el Power Point?

Mestra: Desitjaven anar a l’aula d’informàtica ja que com deien ells “anem a fer feina de papes amb l’ordinador”. A més tot i que hi havien moments de frustració de no saber com es feien algunes coses… després sempre hi havien moments gratificants d’haver-ho aconseguit (ja sigui amb ajuda de la mestra o en cooperació amb un altre infant)

Entrevistadora: És la teva primera experiència?

Mestra: en infantil si. Ho havia fet l’any passat en nens de 4rt de primària. En vista dels bons resultats que vaig obtenir en un grup d’edat més elevada em va fer pensar que perquè no ho podria provar en un grup d’infantil, encara que només fos per iniciar-los en aquest programa que utilitzaran de ben segur més endavant i al llarg de tota la seva vida escolar i personal.

Entrevistadora: Quina opinió van tindre les teves companyes respecte a aquest tipus d’activitat utilitzant les noves tecnologies?

Mestra: La veritat es que va ser un acord amb la meva paral·lela de P4 ja que després ens exposàvem els nostres treballs respectivament. A més es una escola on les noves tecnologies estan a l’ordre del dia i on estem lluitant per una pissarra digital per aula, així que la resta del claustre ho va trobar molt bé. Vam acordar que per a l’any vinent podríem fer unes jornades on cada classe exposes un treball realitzat sobre els projectes treballats a l’aula.


3_PER QUÈ CONSIDERO EL MEU CAS COM APRENENTATGE SIGNIFICATIU?.

 Considero que el meu cas defensa fidelment el model d’aprenentatge significatiu ja que es clar que és l’infant el protagonista del seu propi aprenentatge i que el mestre només actua com a guia entre els coneixements i l’alumne i en aquesta activitat en concret actua com a intermediari entre els dubtes que van sorgint referents al programa Power Point i l’alumne (inserir imatges, escriure alguna paraula...). A més hem realitzat un treball cooperatiu on al mateix temps que l’alumne aprenia fent també aprenia dels companys ja que els dubtes es comparteixen i s’intenten trobar solucions comunes. Tothom aprèn de tothom i s’aprèn mentre es fa. A més els coneixements adquirits al llarg del projecte ers consoliden ja que els han de posar en practica intentant plasmar-los en el Power point i després es demostra si els han interioritzat o no en la exposició oral del Power point realitzat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada